Planerad?



Det är ofta som folk frågar om bebisen var planerad eller inte, det verkar vara av stor betydelse om det var "meningen eller inte". Kanske beror det på att jag är ung, (22 räknas väl fortfarande som ungt hopps jag!) för jag har inte hört någon fråga P om vi planerade barn eller inte, med sina snart 29 år räknar nog andra med att det är dags för barn på ett annat sätt..?
Vår bebis var hur som helst så planerad som man kan planera ett barn - de har ju en förmåga att bli till när de själva vill - allt från att räkna dagar till ägglossning, äta folsyra och allt sånt som ökar chansen att bli gravid. Vi hade tur och plussade snabbt efter att vi bestämt oss för att det var dags för en bebis♥

Dagen jag plussade hade jag gått 5 dagar över tiden och visste mer än väl att jag var gravid, det bara kändes så! 23 december fick vi världens bästa julklapp, aldrig har någon av oss blivit så glada över ett litet blått streck! P fick den dagen ett litet inslaget paket när han kom hem från jobbet, i julklapp blev han pappa!



Jag vet inte hur många tester vi gjorde efter plusset, vi var så otroligt glada samtidigt som det kändes så overkligt! Nu 7 månader senare är vi fortfarande lika lyckliga om inte mer, det känns verkligen helt fantastiskt att vi ska få en liten bebis tillsammans, lilla fina kärleksbarn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0