Kalas!



Idag firade vi Litens födelsedag! P & jag smög upp på morgonen, fantastiskt nog utan att väcka prinsessa på ärten fasten att hon sov bredvid oss! Sedan sjöng vi & kom med paket på sängen, på morgonbrickan fanns Litens favorit - Galiamelon & apelsinjuice! Fler paket väntade på Liten ute på frukostbordet...



Hela förmiddagen ägnade vi åt att städa & göra tårtor!  Liten övade på att sjunga "Ja måbaleva" för mig, P, "hunden" & filten. Otåligt väntade hon på att gästerna skulle anlända & sprang flera gånger till dörren & skrek "NU PLINGAR DE PÅ!". Men tillsist kom äntligen " alla barnen"!



Baka, baka liten tårta! Liten var grym på att göra lager men hon hade svårt att hålla fingrarna från munnen & "smaka" på allt;) Lillskruttan hade önskat sig en Pippi tårta! Simsalabim, så här blev resultatet!



Gästerna fick bjöds inte bara på tårta utan också på Litens favoritfrukter, vindruvor, jordgubbar, galia & honungsmelon!



Tack alla söta som kom & gjorde Litens kalas så toppen bra! Hon har varit så nöjd & glad & redan lekt massor med sina fina pressenter. Efter mycket bus var det en trött tjej som vilade sig en stund på eftermiddagen!
Nu ska vi ut till mormor & morfar & grilla, mums!

 Jag passar även på att gratulera mina föräldrar på deras 26 årig bröllopsdag! De låter som att de är 100 år gamla som hunnit med att vara gifta så länge, men ingen av dem har passerat 50 ännu! Jag kan bara hoppas på att jag & P en dag kan blicka tillbaka på ett så långt äktenskap! Kärlek!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0