Gravidlista!


När fick ni reda på att du var gravid? 23 December 2010!

Beräknat förlossningsdatum: 24 augutsi!

Var det planerat? 
Ja!

Berättade för familjen: 
Bästa J samma dag som vi plussade, bästa L dagen efter, min bror i vecka 8 & våra föräldrar i vecka 10!


Har du mått illa?
Ytterst lite, så det kan knappast räknas!

Foglossning? En del

Andra krämpor?
Ömma bröst, trötthet, vatten i njurbäckenet, ont i ryggen...

Cravings: Citron, gröna äpplen, rostade mackor, oliver, salmiakbalkar, apelsin, citronvatten, Maraboo frukt & mandel & bladspenat har jag varit totalt galen i under perioder!

Avsmak för något?: Cigarettrök & öldoft, tandkrämslödder!!

Vad tror du att det blir för kön? Ingen aning, drömmer om en bebis men vet inte heller i drömmen om det är en flicka eller pojke! P & Liten tror på en flicka!

Första ultraljudet: På Mamma Mia i stocholm i vecka 7, vi såg ditt hjärta slå för första gången!

Andra ultraljudet: Rutin ultraljud på Akademiska hemma i Uppsala i vecka 18 och 3D/4D ultraljud i vecka 24 på Tittut i Stocholm!

Behöver du kissa ofta? 100 gånger per dygn...

Första fosterrörelserna? Kände första fladdret, "pirret" redan i vecka 11, så fortsatte det så fram till vecka 13 då P också kunde känna hur de rörde på sig, som smekningar mot handflatan.

Första sparkarna? Sedan vecka  har vi känt sparkar och sedan dess är det en liten karate kid som ligger därinne och övar!

Hur mycket har du gått upp i vikt: 8kg!

Är du rädd inför förlossniningen? Nej, jag litar helt på att min kropp klarar av det, jag är inte rädd för smärta men jag kommer förbereda mig inför den. Jag ser faktiskt fram emot att föda barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0