Hur?



Jag såg en dokumentär om drogberoende bebisar, gravida narkomaner vars missbruk inte bara skadat deras brn utan också orsakat att de föds beroende! Det var fruktansvärt och jag blev så illa berörd! Små nyfödda spädbarn som låg krampande och skakade, skrek, så små och tunna, inte ett uns fett på kropen! Jag förstår inte hur man kan medvetet skada sitt ofödda barn på det sättet, eller förstår inte dekvinnora att alla droger och/eller alkolen allvarligt skada barnet redan från fosterstadiet?

Att bära ett barn är att bära ett litet mirakel, något man ska vilja skydda från allt som kan vara skadligt! För mig är det ofattbart att kvinnor väljer att snusa, röka eller dricka det där glaset vin som alla säger "inte gör någonting"
Bär man på en så ovärdelig skatt som ett barn förstår jag inte hur man kan våga riskera sitt barns hälsa!
En del gravida säger att längtar efter alkohol, cigaretter, efter att kunna "gå på krogen", i min värld är det ett tecken på att man inte är redo att göra de uppofringar som krävs som förälder. Längtar man redan som gravid efter att få dricka borde tänkt på om man överhuvudtaget borde blivit det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0