Work in progress


Under sommaren renoverade vi vårt sovrum, hallen och vardagsrummet och efter ett lite längre uppehåll är vi i full gång igen! Nu är det dags för lill tjejens rum och köket! Självklart kan vi inte göra en sak i taget utan kör på samtidigt i båda rummen, här finns ingen tid att spilla! Litens rum ska bli klart innan hon kommer nästa vecka och köket hoppas vi på att bli klara med så snart som möjligt. Igår köpte vi en ugn och spishäll, och planen är att byta kakel, bänkskiva, diskho och måla om. Jag är en sån som har bråttom med att bli klar, jag hatar stök! Ordning och reda, rent och snyggt är vad jag lever efter i hemmet och att bo i ett bygge roar mig inte.
Igår spacklade vi så idag står slipning av väggarna i köket och Litens rum på schemat, jag hoppas att vi kan måla senare idag. Fint som snus blir det!

   

Nästa projekt blir att göra om klädkammaren, ni vet som i äldre lägenheter mer används som ett föråd. Det ligger vägg i vägg med vårt sovrum så tanken är att slå ut väggen där emellan. Det skulle vara kul att lägga ut bilder på hur lägenheten såg ut när vi flyttade in! Det var inte gjort mycket efter att någon tapetserat om med hiskligt fula tapeter någon gång i slutet av 80-talet. Huh. Det var helt enkelt dags för ett rejäl ansikts lyftning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0