Eko nörden.



Jag älskar allt som är miljövänligt, det är bra för både människa och natur! En del tänker inte på att ekologiska och fairtrade matvaror, kläder och leksaker inte bara är gynsamma för miljön utan även för oss! Det innehåller exempelvis inte gifter då det inte får användas under varken odling eller tillverkningsprocesser och ofta sammarbetar företagen med varandra för att undvika onödiga transporter för att minska utsläppen. Det viktigaste är framförallt att de människor som arbetar med att tillverka dina kläder, dina barns leksaker och odlar din mat gör det under bättre arbets och levnadsvillkor, där barnarbete är förbjudet och diskriminering motverkas, låter inte detta bra?

Just nu har jag dille på eko leksaker, giftfritt för de små, vad kan vara bättre? På www.ekokul.se hittas en hel del, från badleksaker, pyssel, trä & plast leksaker till babyleksaker. Allt ni kan tänka er i leksaksväg, och det är ekologiskt, fairtrade, återvunnet plus att det är inte kostar en förmögenhet!

Frukt & grönt
Bild från www.ekokul.se

Bland annat hittade jag denhär lilla "grönsakslådan" för 190kr som jag föll för. Jag har på känn att när det närmar sig Litens födelsedag kommer jag att flitigt rekomendera ekokul.se för nära och kära!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0