Varför Liten?



Liten kallar sig naturligtvis inte för "Liten", det är bara här på bloggen hon omnämns så. Varken hennes namn eller bilder på hennes ansikte där hon kan bli identifierad publiceras för hennes intregritets skull. Så många lägger upp totalt ocensurerade bilder på sina barn, nakna, när de sover, när de badar, leker, äter, sitter på pottan, you name it! Varken jag eller P anser att det är rimmligt att exploatera sina på barn på det sättet, vem som helst har ju tillgång till bilderna och kan med ett enkelt vänsterklick spara hem dem och använda dem i gud vet vad för sammanhang...



Min vän fick - med brist på andra uttryck - sitt liv stulet på internet. En kvinna, det var vad hon utgav sig för att vara, skapa ett facebook konto i sitt namn men hade stulit bilder från min väns blogg, bilder på min vän, hennes dotter och hennes familj. Bilderna publicerade kvinnan på facebooksidan och uppgav att det var henne själv, sin dotter och henne familj! Helt galet. Det hela uppdagades då en läsare på bloggen tipsade om det och facebooksidan anmäldes. Så var rädda om era barn & tänk en extra gång över vilka typer av bilder ni publicerar på nätet! Detta vill jag enbart säga i all välmening!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0