Omplacering pga. hot och våld.



Jag har haft turen att kunna kombinera studier med ett av de bästa jobben man kan ha! Sedan ett par år tillbaka arbetar jag på ett grupboende för personer med funktionsnedsättning, det är både roligt & utvecklade & jag har haft privilegiet att arbeta tillsammans med världens bästa kollegor & en grym chef. Till saken hör att vi på min arbetsplats har problematik med hot & våld från boenden, det innebär att vi i personalen utsatts och utsätts för våld (slag, sparkar, blir rivna, nypa, spottade på, får saker kastade på oss ect.) samt hot om våld eller att bli skadade, till och med dödade.

Efter en händelse nyligen där jag blev utsatt för våld och dödshot, kontaktade arbetsmiljöverket min chef och tyckte inte att jag skulle fortsätta arbeta under graviditeten, så i samråd med min chef och givetvis min familj blev jag omgående att omplacerad. Vart är ännu inte klart, men någonstans i Uppsala. Omplaceringen ska gälla fram till den 20 Juni då jag går på havandeskapspenning. Det är verkligen med sorg i hjärtat jag tvingas lämna min arbetsplats och kollegor, men något val finns inte, jag tänker inte utsätta vårt barn för den risk det innebär att arbeta kvar. Veckan ut och i början av nästa vecka går jag hemma med lön i väntan på svar om vart jag placeras. Dock känns det både pirrigt och spännade att se vart jag hamnar! En ny plats, innebär nya erfarenheter & erbjuder nya möligheter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0