Moralkärring!



Moralkärringen i mig är klarvaken en valborgsdag som denna, jag förfäras över alla föräldrar som släpar med sina små ut i stadsparken och har picknick där folk spyr, kissar och super precis intill, över skit fulla männikor i sommarkläder fasten att det regnar ute, över skrikiga fjortisar som försöker lokalisera sina ännu fullare flockmedlemmar. Ja, det kanske står 22 i passet men idag känner jag mig mer som 62 och glad är jag över att jag slipper tillhöra den skara om just nu står kalasfull och fryser medan polisen häller ut den så slitsamt införskaffade spriten, som ikväll komme raggla hem om hem nu hittas och imorgon vakna med en explosin till huvudvärk och illamående som får kräksjukan att blekna! Nej tack, som man säger, been threre done that tillräckligt i mina dar! 



Ska ni supa ikväll,  ta då hand om er!

PUSS & KRAM!


Kommentarer
Postat av: Viola

I så fall är jag också moralkärring för jag tycker det hör till allmänt vett att inte ta med sina barn till sådana miljöer :/

2011-05-02 @ 16:30:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kan inget annat än att hålla med, men tyvärr är ju parkerna packade med småbarns familjer..!

2011-05-02 @ 17:33:22
URL: http://livetsombonusmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0