FSS



Jag pratade med J idag, om hur det är att plugga, jobba och leva småbarns liv - samtidigt. En del påstår att det inte går, vilket det bevisligen gör, även fast det kräver mycket planering och en hel del jävla anama! Vi pratade om att det skulle vara kul att umgås med fler unga föräldrar som kombinerar föräldraskapet med studier. Då kom jag i tanke på en artikel jag läst om ett projekt på Uppsala Universitet. Uppsala studentkår har en grupp, FSS, Föräldrar Som Studerar, som helt enkelt består av en grupp studenter, som ordnar fika träffar där man träffar andra studerand föräldar. J & jag tänkte att vi skulle ta oss i kragen och gå på en sådan fika träff framöver, barnen var också välkommna, så vem vet, kanske är det fler som får nya lekkamrater...

För att läsa mer: http://www.uppsalastudentkar.nu/sv/fss

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0