Brunett eller blond?



Så var det dags att återigen försöka återskapa mina blonda längder efter att ha varit brunett i ett års tid! En avfärgning är gjord och jag kan inte påstå att jag ser direkt klok ut i håret just nu. I hårbotten och en bit av utväxten är ljus, en nyans som sedan övergår till en urtvättad brunfärg som tillslut mynnar ut i mörkare toppar. Huh. Älskade P säger att jag är fin ändå, tack mitt hjärta! Jag var med om en direkt hemsk upplevelse för 2 år sedan då jag blekte håret efter att ha varit brunett, det slutade med att håret gick av! Det gick bokstavligen av! Totalt tappade jag 20 cm på längden och kvar av mitt annars tjocka svall fanns bara tunna stripor, det var fruktansvärt! Ni vet mardrömmar där man tappar tänderna? Det var nästintill så, tänk er den känslan när håret inte längre sitter fast på huvudet! Först nu har håret återhämtat sig och blivit tjockt igen, även fast det varken är lika långt eller tjockt som tidigare. Till helgen tänkte jag klippa mig och sedan höra med frisören om det är bättre att slinga det ljust och sedan låta solen göra sitt? Jag saknar verkligen mitt blonda hår just nu, suck, det var så fint! Jag har en vän som tycker att jag ska köpa en peruk eftersom att jag aldrig kan tyckas bestämma vilken hårfärg jag ska ha!


                                                 


Blond eller brunett, det är frågan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0