Plastic is fantastic!



Läser med fasa hur en ung kvinna fått en bröstoperation i morgongåva av sin blivande man. Bröstoperationen genomfördes i Polen och kvinnan vaknade aldrig ur narkosen.
Till alla ni som går tankar om att operera er eller lockas, fascineras av tanken av en bröstoperation, om ni bestämmer er för att genomföra den, se till att göra det i Sverige och betala för det! Det är värt att betala en störra summa än att riskera komplikaioner. Som med allt annat livet får man vad man betalar för! Har man inte 40-50.000 att lägga på sin bröstoperation bör man vänta tills man sparat ihop det.


Mentorcorp - tillverkaren av implantaten jag har.


Hösten 2007 gjorde jag min bröstoperation här i Uppsala, på Läkarhuset. Jag började med att leta upp information om olika kliniker som genomförde bröstoperationer, läste om kirurgerna, hörde mig för i olika forum och läste mängder om information för att skaffa mig en uppfattning om vilken typ av operation jag ville genomgå, vilken typ av implantat och vilken kirurg jag tyckte var lämpligast.

Jag valde Läkarhuset dels för att jag ville ha nära till kliniken om det skulle uppstå komplikationer och för att kirurgen, Marianne Beausang Linder, tidigare arbetat på Akademiska sjukhuset med bröstrekonstruktioner, det kändes tryggt med en kvinnlig läkare som tidigare arbetet med att bygga upp bröst av naturlig kroppsvävnad.

Att välja implantet var en djungel men jag valde runda "gelehallon" implantat (Siltex, round moderat plus profile, gel breast implant cohsive ll) De är livstidsgaranterade, de ska alltså inte bytas någonsin. De kan heller inte gå sönder och läcka som sillcion eller koksalts implantat. Snittet valde jag att lägga under bröstet och implantet ligger under bröstmuskeln. Jag kan alltså amma utan problem, träna och göra precis vad som helst. Jag ville ha en C kupa och valde implatat i 300cc men det blev en D kupa eftersom det är svår att i förhand exakt veta hur stora brösten blir.


Datumet för operationen samt namn på implantaten i vardera bröst.


Jag betalade 42.000 för mina bröst (exkl. konsulttion á 500kr) till största delen är det implantaten (kvalitetén) man betalar för. Servicen läkarhuset stod för var hur bra som helst, jag ringde sköterskan och hon svarade mig när hon var på  begravning! (Det säger en hel del om patientsäkerheten.)

Det är nu lite mer än 3 år sedan jag opererade brösten och jag har inte haft några som helst problem, läkningen gick jätte bra, ärren ser fina ut och brösten är jag jätte nöjd med.
 Så mitt råd till er som vill operera er, ta kostnaden, se till att ha mycket "kött på benen" och träffa läkaren innan ni bestämmer er! Lycka till.


Mer info om Läkarhuset hittar ni på http://www.plastikuppsala.se/



Kommentarer
Postat av: connie

De va bra information =)

Själv ska jag operera mina bröst efter jag fått mina 2 barn.. (som de ser ut i dagsläget).



Såg att du bor i Uppsala, vart då? =)



Kram

2010-11-26 @ 12:28:45
URL: http://connieanderson.blogg.se/
Postat av: connie

Hejsan igen =)

Ja de brukar ju vara så .. tråkigt att du går ner ! =(



Jo vi tänkte börja bebisverksta nu efter nyår!

Så får se hur lång tid de tar..



Asså bor ni i Årsta =) Grannar då kanske utan att veta om de? .. tihi.. Vill du säga var i Årsta?

Som du kankse fattat så bor vi med där .. Lite roligt!

2010-11-26 @ 20:34:56
URL: http://connieanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0