Pyssel & fattigdom




Här om dagen gjorde vi apelsiner med nejlikor, lite pilligt tyckte Liten med fina blev dom! Apelsinerna hängde vi upp i röda band i vardagsrums fönstren. De är både vackra och luktar gott!





Idag fick Liten öppna sitt första paket från hennes paketkalender, i paketet låg en bok om en pelikan. Men jag såg faktiskt att tomten hängt upp paket till oss stora också, spännande!

Inför jul finns otroligt många människor som inte har pengar till det mest nödvändiga & knappast råd med julklappar & julmat. Fattiga & hungriga barn & vuxa finns inte bara i vad vi kallar 3:e världen. I Sverige har vi också fattigdom, även om den är betydligt mer dold. Därför vil jag uppmuntra alla ni som har några kronor över, eller som kan avstå från något just idag för att ge en gåva till dem som behöver det som mest!


Ekonomiska bidrag kan man skänka till en rad olika organisationer, Majblomman delar ut ekonimiska bidrag till  familjer i Sverige, som ansöker det inför jul ( till mat, kläder och julklappar)
www.majblomman.se

Till stadmissionen kan man runt om i landet birda med både ekonimiska bidrag men även praktiska saker som kläder, skor & julklappar. Läsa mer om stadmisstionen på
www.stadsmissionen.se

Läkare utan gränser ligger mig varmt om hjärtat & jag har varit måndadsgivare i ett par år nu, till dem kan man skänka ekonomiska bidrag som oavkortat går till sjukvård och akut hjälp till männsikor runt om i hela världen.
www.lug.se


Hjälp andra att den den jul de förtjänar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0