Go green!



Blev så glad när jag snubblade över en hemsida med enbart vegetariska recept!
www.vegetariskt.com, verkligen något att rekomendera för alla er, både för icke och hel vegetarianer. Toppen med en sida full av inspiration och nya recept!

Här hemma äter vi enbart vegetarisk kost, för miljön och för kroppen. P får ibland köttabstinens och bara måste ha sig en köttbit då och då, vilket han då lagar till sig. Själv har jag inte ätit kött på många år och kan inte säga att jag saknar det. Jag gör det heller inte enbart av etiska skäl utan avstår helst från kött då det helt enkelt inte faller i min smak.
Hemma äter vi istället fisk, skaldjur och qorn vilket gör oss mätta och glada med nyttiga omega3 fetter och proteiner.

Jag förespråkar inte en vegetarisk kost för alla, det är upp till var och en att bestäma. Det kan däremot vara trevligt att bryta en vana då och då och helt enkelt välja ett vegetariskt alternativ någon gång i veckan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0